joi, 6 septembrie 2012

Manipularea domestica = mai pe sleau santajul emotional

Ce ziceti de parintii care spun copilului "Daca esti cuminte si inveti bine, iti aduce Mosu' tot ce vrei"?? Sau de sotia nemultumita de sotul ei "Dragul meu avand in vedere ca in ultima perioada m-ai ignorat, eu nu o sa mai fiu draguta cu tine si incepand din seara asta tu vei dormi pe canapea"!! E, ce va zice sotul "La naiba trebuie sa o ajut la curatenie maine, sa nu dorm pe canapea". Copilul ce spune? "Ufff, trebuie sa fiu cuminte si sa ascult altfel pa pa Mos Craciun anul asta".
Si lista poate continua, chiar si la parlamentari se aplica manipularea. Inainte de alegeri, cati nu s-au trezit la usa ca au venit fel de fel de membrii ai partidelor ca sa le comunice ca viitorul lor consta intr-un mobil, o sacosa cu merinde date cu o saptamana inainte de faimoasele alegeri. Tot o manipulare este si asta, nu?!
Tu primesti mobilul si oferi o stampila in casuta care trebuie! Si astfel, cetateanul a fost manipulat sau santajat de catre un pion "educat" de un sistem bolnav.
Ce este mai grav ca toti stim ca zi de zi ne intalnim cu santajisti mici sau mari si vedem ce se intampla in jurul nostru, dar noi stam si acceptam "provocarea"...sau devenim dintr-o data senili. Ne lasam in voia sortii.
Apoi cine incepe sa se planga?? Normal ca victima! Deodata ai devenit victima.
Eu, in locul tau, mi-as da doua palme si as zice "Mama, mama prost mai sunt, nu o sa ma invat niciodata minte". In loc sa stai sa te plangi, si chiar sa autoflagelezi mai bine ti-ai da o batuta binemeritata si ai casca ochii pe viitor. Ai sa vezi ce usor e sa recunosti un manipulator (sentimental) care nu va face altceva decat sa te santajeze spre beneficiile proprii.
Asa ca, lasand la o parte palavrageala, mai bine te-ai uita atent in jurul tau si ai face bine sa deschizi ochii larg, sa observi orice tip de manipulare si sa incerci sa te feresti de ea, nu de alta ca e "boala grea". Odata ce ai dat peste un om care toata viata a santajat, crede-ma ca nu se va schimba, pe viitor va obtine la fel de multe datorita acestui "talent" si anume PUTEREA de a MANIPULA.
Cel mai important e sa te schimbi tu, si anume sa te feresti ca de tamaie de oamenii care nu stiu decat sa zica "Uite ce iti pot oferi tu daca si tu faci. te porti asa". Un om caruia ii place sa daruiasca o face ca VREA, fara sa conditioneze.
Concluzia: inconjoara-te de oameni nobili, ce stiu si vor sa daruiasca fara sa aiba nenumarate pretentii (asteptari).

2 comentarii:

  1. cei care au microbul asta de a manipula numai sau mai ales pentru beneficiul propriu, sunt bolnavi de tulburari psihice grave, pe care toata lumea le trece la capitolul `` trasaturi de personalitate``, sau `` asa e el/ea, dar tot il iubesc``. cei ce au fost manipulati o viata intreaga se vor trezi intr-o zi si vor incerca sa reactioneze intr-o maniera stangace si care ii va face pe ei sa para nebuni, deoarece au strans depozite uriase de furie si repulsie sub motivul `` il iubesc asa cum e ``. sunt insa si destui care nu se trezesc nici in clipa mortii... cand ar fi putut sa fie eliberati de silnicia asta prin studierea catorva fenomene tip ``gaslighting``, comportament pasiv-agresiv, tulburare narcisista borderline( de granita) etc. Manipularea in toate ariile vietii este un fenomen in masa in Romania si noi ne-am incurcat mintea in asa hal incat nu ne mai dam seama cum trebuia sa fim ca sa fim liberi, fericiti si cu chef de a merge inainte in viata. Suntem o natie de frustrati care mergem ca oile intr-o directie parca la comada cuiva. Asa cum e Romania in ansamblu, asa e si romanul in sufletul lui. Un manipulat cu mainile legate la spate. Trist.

    RăspundețiȘtergere
  2. BUNA ZIUA LA PUBLICUL GENERAL,
    Numele meu este PARNO VASILE Sunt din Moldova.
    Vreau să-mi împărtășesc mărturia lumii despre cum mi-am vândut 1 rinichi în India și am devenit bogat, am fost cândva sărac și Bărbat, când am dat publicitate pradhan pe internet, am aplicat prin e-mail medicii Pradhan pe internet și am devenit donatorul lor.
    Am donat 1 din rinichi la spitalul lor pentru bani și sunt încă foarte sănătos chiar și după donare.
    Mi-au plătit 780.000 de dolari pentru rinichi, acum sunt un om bogat și fericit în Moldovanow, mi-am înființat propria companie cu 780.000 de dolari pe care i-am plătit pentru rinichi.
    Îi încurajez pe toți Dacă treceți prin dificultăți / provocări financiare sau doriți să fiți bogat, contactați e-mail: DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM

    RăspundețiȘtergere