vineri, 18 martie 2011

Birocratii romani partea I


Cine nu si-a distrus o zi doar ca a avut de a face cu birocratia romana??? Unora li se intampla zilnic, si mie mi se intampla (trecut) dar noroc cu blogul ca am unde sa ma descarc:))). Acum deja incep sa ma amuz de cat de limitati sunt birocratii romani. Ei o stiu pe una si numai pe aia o sustin.
De vreo cateva luni nu am mai primit nici o factura la curent. M-am dus in Victoriei, pe strada Braziliei si am stat la coada, la casierie. Cam o jumatate de ora. Aveam doar 2 pers in fata. Imi vine randul. Ii spun doamnei ca mie nu-mi vin facturile si da sa caute numele, apare ca persoana asta locuieste de fapt in Rahova. Bine dar persoana care avea  contractul incheiat locuieste de vreun an intr-un loc de veci. Sa-i fie tarana usoara.
Bun! Mai cauta ea vreo 5 min, nu gaseste nimic. Eu facturi nu aveam ioc, de cand m-am mutat nu am stiut cum arata factura. Ma trimite la contracte. Mai stau si acolo 45 de min, cu 3 persoane in fata (deci media sa inteleg ca este de ~15 min de persoana) si ajung, ii zic probleme si cauta tanti cauta, imi zice ca am contractul reziliat si ca nu stie cat am de plata. Dar imi gaseste solutia: ma plaseaza la centrul de pe Calea Grivitei. Na, ea a mai rezolvat un caz eu trebuie sa astept pana a doua zi sa ajung in Grivitei ca programul la contractele de acolo este doar pana in ora doua. Cand am ajuns acasa am zis sa-mi notez KWh inregistrati pe contor si seria.
Vine a doua zi- ajung in Grivitei mai stau la coada, cat credeti? 20 de min cu 3 pers in fata...taci ca astia se misca mai repede!!!! Ii spun lui tanti problema mea si cauta si iar cauta, vreo 10 min nu gaseste nimic. Atunci ma luminez la fata si ii zic ca am documentele pentru intocmirea noului contract si pe cerere este seria contorului. Ea fericita introduce in calculator si apoi imi zice:
Nu s-a depus nici o cerere pentru rezilierea contractului, inca este valabil contractul pe fostul proprietar.
Bun! Dar de ce nu am primit facturile? Si puteti sa-mi spuneti cat am de plata?
Ea raspunde: Nu pot sa va zic cat aveti de plata ca nu-mi afiseaza, insa nu ati primit facturile din cauza unei erori de sistem...nu au fost emise.
Bummmmm!!!!! ma bufnea rasul insa parea draguta si mi-a zis ca in 3 sapt sa ma duc la ei (ma vor suna) sa semnez contractul si apoi o sa vina o factura mai mare cu tot ce am de plata....si imi completeaza "O sa fie o factura mai mare sa stiti". Da bine, degeaba daca nu stiu cat am de plata.
Am plecat si am zis halal tara...puteam sa nu ma duc sa declar, aveam curent , energie  pe moca ca astia pana se dezmeticeau trecea anul si eu nu primeam facturi, dar dupa aia cine dadea faliment????
Astfel de experiente ni se intampla tuturor. Unele mai haioase ca altele. Voua ce vi s-a mai intamplat mai nou?

Un comentariu:

  1. Am si eu una, doar ca la mine din fericire, nu are legatura cu statul la coada, insa tot din seria "profesionalismul bugetarilor".
    Vin astia de la Apanova ca sa imi citeasca ceasul, sa inregistreze oamenii acolo cam cat am consumat, si deci, in consecinta sa ma si achit de datorii. Doi indivizi mai exact, s-au proptit la mine-n poarta si mai exact, si- au dat cu cheia in teava mea de gaz ca sa raspund de credeam ca ma lasa fara cele cu caldura, intr-o dimineata pe la 8... Buimaca, usor speriata de altfel, le deschid:
    -Apa!!! imi zice unul mai cu vorba-n varful limbii.
    -Da, ce-i cu apa? intreb eu.
    -Ceasul! imi zice el...
    -Da, ceasul, ce-i cu el? intreb din nou.
    -Apa domnisoara, ceasul, am venit sa citim cat ati consumat! imi zise tot asta cu limbarnita de undeva de sub o mustata usor ciuntita.
    - A, pai spune domnule asa, intrati!
    Am doua guri de canal in curte. Isi incearca norocul la prima, ghinion, n-a nimerit. Deschide capacul la cel de-al doilea, identifica ceasul, baga lupa, ii striga celuilalt cate cifre vede acolo, imi ureaza o zi buna si pleaca. Bun asa, zic, eu, ce bine ca m-au gasit acasa pt ca altfel cine stie cat imi puneau din burta. A propos de asta... sunt patita si raspatita, la curent de vreun an nu mai platesc si tot sunt inaintea lor cu citirea... ca au fost niste baieti faini si cu mana larga cei care au estimat consumul meu lunar.
    Primesc intr-un final glorios factura. Sa lesin maica si mai multe nu: 350 ron!!! Incep sa dau si cu necuratul si cu toti dumnezeii in stanga si-n dreapta, ma intreb cum este posibil - in vara am construit o casa si tot nu am avut factura atat de umflata. Dupa ce mai trag 2 cristosi, ma bag si eu in canal ca sa vaza si ochiul meu neavizat ce scrie acolo. Sa lesin din nou. Dobitocii, doi la numar, au vorbit impreuna si s-au inteles separat. Mi-au facut cadou un mic surplus de cifre. Acum exista 2 ipoteze: ori ala care s-a bagat in canal a fost chior ca bezna, ori ala care a scris e genul care se semneaza cu X in documente. Drept este ca amandoi... niste idioti... Pe sistemul- amice, esti idiot!
    Ma deplasez la Apanova ca sa remediez problema... Ah, si spusesem la inceput ca nu are legatura cu cozile... Gresit, pt ca DA, am stat la coada pentru ca tanti de la ghiseu, o cocoana bine de tot, sa imi spuna ca va trebui sa achit factura asta si ca ne reglem noi dupa aceea conturile... de parca as fi fost vreun Bond, James Bond... Si uite asa Ano, scormoneste-te tu si-n gaura de ... canal de 350 de ron ca sa achiti factura si bucura-te fato ca in urmatoarele luni esti privilegiata si scutita de la plata apei. Amin si sa-mi fie cu noroc.

    RăspundețiȘtergere